maandag 4 maart 2013

Granny blanket (almost) finished.

De lucht is strak blauw, het zonnetje schijnt uitbundig en de temperatuur klimt en klimt…eindelijk de lente is in aantocht. Ik krijg dan ook meteen de schoonmaakkriebels en kast voor kast word leeggemaakt en opnieuw netjes ingeruimd, heerlijk toch.

Ben ook helemaal blij met mijn haakproject want ja de Granny blanket is (bijna) klaar. Hij is uiteindelijk 1.70 x 1.70 meter geworden, groot genoeg om lekker onder te kruipen.

maart2013 011

Groot hè, maar zo leuk om dit te haken met zoveel vrolijke kleurtjes. Nu ligt hij opgevouwen op de rieten mand in de kamer, zo’n huiselijk gezicht ook. Alleen is hij nog niet helemaal af want de achterkant zit nog vol met draadjes die nog afgehecht moeten worden. Ach, ook dat komt vast af één dezer dagen.

maart2013 008

maart2013 009

maart2013 013

En mijn prachtige roze hortensia staat zo mooi te bloeien op tafel, hier krijg ik zeker een lente gevoel bij.

maart2013 005

maart2013 006

En nu mijn haakproject bijna af is worden er ook weer wat borduursteekjes gezet en vordert mijn borduurproject ook langzaam maar zeker.

maart2013 001

maart2013 002

maart2013 003

Zo leuk om hier mee bezig te zijn. Maar nu ga ik weer een sopje maken en ga weer wat kasten te lijf. En misschien is er vanmiddag dan wel een lekker plekje in de tuin waar het zonnetje op mijn gezicht kan schijnen, mmmmh….laat de warmte maar komen.

Allemaal een heel zonnige lente week gewenst, liefs Ingrid.

7 opmerkingen:

  1. Wow, wat is je haakwerk mooi zeg Ingrid. En ik smul ook van je borduurtje.
    Tja, de kasten......moet ik ook eens doen.
    Jij ook een fijne zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, your granny quilt is so beautiful and I also like your embroidery. Your header photo is very pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ingrid,
    Oohh wat is je granny-deken mooi geworden zeg. Echt zo heerlijk om zo een deken in huis te hebben. Heerlijk warm wanneer het nodig is en prachtig om te zien wanneer je hem niet nodig hebt. Je borduurwerk vind ik ook al zo mooi worden.
    En je hortensia heeft wel een heel mooie warme kleur zeg...
    Ik hoop dat je lekker van de zon kunt genieten vanmiddag.
    Ik wens je een heel mooie nieuwe lenteweek...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een klus zal dat geweest zijn, gelukkig dus ook maar dat je er veel plezier in hebt gehad het plaid te maken. En al gaan de temperaturen omhoog, ook buiten kun je plezier van je granny hebben!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi bezige bij, ik hoop dat de kastjes schoon zijn, zodat je weer lekker kunt werken aan je prachtige projecten. Die deken is echt geweldig en je borduurwerk wordt zo mooi...
    Lekker hè de lente zomaar over de vloer, van genieten hoor...
    Liefs
    Er xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je plaid mooi geworden Ingrid!
    Haken is echt zo verslavend, kan er zelf ook niet meer mee stoppen.
    Maar ik zie dat je alweer een prachtig vervolg project hebt gevonden.
    Borduurze!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je ook zo genoten van het heerlijk lente-weer? Eindelijk hé?? Helaas verwachten ze weer winterweer, maar dit hebben we in ieder geval alvast gehad. ;-)
    Wat een prachtige deken heb je gehaakt zeg!! Echt supermooi!!! En het is nog een hele flinke ook.
    Je borduurwerk ziet er ook al zo mooi uit. Altijd wanneer ik ergens zulk mooi borduurwerk zie, heb ik gelijk ook zo'n zin om weer te borduren. Jammer dat ik niet kan borduren en quilten tegelijk, want het is alletwee zo leuk om te doen hihi.
    fijn weekend!!
    liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen