woensdag 30 oktober 2013

Witchcraft… Hekserij…

Genoten we vorige week nog van prachtig rood gekleurde bladeren in de tuin, de storm van afgelopen maandag heeft alles weggeblazen. Tjonge wat ging het tekeer zeg en het herinnerde me erg aan 1990 toen ik in het station van Utrecht strandde en daar bij kennissen heb moeten overnachten omdat er helemaal geen treinen meer konden rijden.

 

20131018_173820

20131018_173835

 

Nu hoefde ik gelukkig nergens heen en nestelde me op de bank met een borduurwerkje. Dit keer borduurde ik iets in het zwart. Een klein heksje op een bezem.

 

20131030_145210

20131030_145218

 

Een beetje voor Halloween dacht ik zo. Samen met wat pompoentjes en een zwarte spin heb je zo weer een leuk seizoens tafeltje. Het borduurwerkje werd een klein kussentje en hoe lang het hier blijft staan weet ik niet want dochterlief is groot fan van Harry Potter en dit kussentje met (Hermelien) heksje is toch wel heel leuk om op bed te hebben liggen.

 

20131030_145157

20131030_145346

20131030_145132

 

Vandaag was het prachtig weer en heerlijk om even de stad in te gaan. Bij een favoriet winkeltje (Pipoos) zag ik zo’n mooie stofjes van Tilda en tja ik kon ze echt niet weerstaan. Zijn ze niet prachtig.

 

20131030_145525

20131030_145439

Een ideetje voor een nieuwe quilt zit al in mijn hoofd en nu ik de hexagonnen van mijn winter wonderland quilt even helemaal zat ben is dit een heel welkome afwisseling. Hopelijk kan ik jullie de volgende keer een beginnetje laten zien.

 

20131030_112046_1

Liefs en groetjes, Ingrid.

6 opmerkingen:

  1. Het is nu zo mooi en rustig buiten dat je je bijna niet kan voorstellen dat het maandag zo te keer ging.

    De gekochte stoffen zijn erg mooi, volgens mij wordt dat een prachtige combinatie voor een quilt. Succes.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid ,bedankt voor je lieve woorden op mijn blog.Ik ben helemaal verliefd op je heksje,wat een snoepie.wat is de herfst toch een gezellig jaargetijde he...wat je zegt die kleuren.De storm zorgde hier in Amsterdam wel voor veel overlast,geen openbaar vervoer,gelukkig kwam Ron me ophalen, sommige collega's waren pas om negen uur thuis...
    Liefs en een dikke knuffel
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Ingrid, wat een intense rode kleur in je tuin zeg. Prachtig. Inderdaad is de storm lekker tekeer gegaan en daardoor zijn we toch wel veel blad kwijt.
    Wat een schattig heksje heb je geborduurd. Enig zo'n tafereeltje op je kastje.
    De stofjes zijn ook supermooi. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
    Fijn dat je op mijn blog bent geweest. Het is altijd een erg verdrietige tijd als je iemand verliest. Maar zij was ook nog eens de derde heel goede vriendin in ruim twee jaar. En daar word je echt niet vrolijk van. Maarja, het leven gaat wel door. En dat moet natuurlijk ook.
    Bedankt voor je belangstelling hoor.
    Gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat is ook toevallig zeg!! Jij ook al een post geplaatst over Halloween borduurtjes en Tilda. :-)))
    Jouw kussen vind ik ook heel erg leuk en volgens mij is die ook een stuk groter dan de mijne. Ik denk dat de mijne iets van 12 x 18 cm is... weet het niet zeker want van waar ik nu zit kan ik hem niet zien.
    Nu zag ik ook dat ik al een paar eerdere berichten gemist heb bij je. Die winterwonderland wordt beeldig!!! Leuk idee ook om er een hexagonnenrand omheen te gaan maken. Dat lijkt mij ook zulk leuk werk!
    Mooie foto trouwens, die eerste met het vogelhuisje verscholen tussen de rode bladeren. De herfst is toch wel prachtig!
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello dear Ingrid...I love your darling stitched witch on her broom. That is just what I might look like if I were to take off on Halloween night :)))) I also love the Tilda fabrics you bought. I haven't seen the new line so this was a treat for me. Yes, it will make a beautiful quilt for sure!
    sending many hugs your way....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ingrid,
    Wat is je kussentje leuk geworden, mooi met die pompoentjes erbij... Wat staat dat gezellig zeg...
    Hier is de wingerd ook helemaal kaal geblazen door de storm.
    Wat een mooie lapjes heb je gevonden, prachtige kleuren, dat zal een prachtige quilt gaan worden. Ik ben zelf ook weer bezig met een nieuwe quilt, allemaal lila tinten, er zitten ook lapjes bij van een overhemd van Ben...
    Ik wens je een heeel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen