vrijdag 11 september 2015

September days....


De dagen worden weer wat korter en de kaarsjes gaan weer wat eerder aan, gezellig hoor de september maand. De stitchery die ik vorige maand maakte is inmiddels een lief klein quiltje geworden met een houten gietertje en kleine houten knoopjes. Ik hou ook erg van kanten lint dus dat mocht ook hier niet ontbreken.






Inmiddels heb ik ook een stitchery gemaakt die echt een herfst tafereeltje afbeeld, een lief engeltje maakt het compleet.


En ja, de eerste bollen wol zijn ook weer gekocht. Op zolder staat nu een mooi wit spijlenbed die als logeerbed dient. En daar ben ik nu een leuke granny sprei voor aan het haken. Wat een verslavend werkje is dit en het schiet dus ook al aardig op.





De asters bloeien bijna in de tuin. Hier in huis staan de asters al wel in bloei, vind ze altijd zo mooi en kon ze dus niet laten staan toen ik ze bij de bloemenwinkel zag.




Geniet van de septembermaand,

liefs, Ingrid.

9 opmerkingen:

  1. Wat is je stitchery schattig! Hier ook aan de haak.
    Ook al zo'n verslaving!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie resultaten, zelf doe ik eigenlijk zelden iets aan die vorm van creativiteit. Maar met mijn RSI armen is dat misschien maar goed ook ;-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi lieve Ingrid,

    Wat is je stitchery quiltje een snoesje geworden zeg, zo lief met
    de kantjes en dat enige houten gietertje. Ook je nieuwe stitchery
    met het engeltje, het zijn allemaal van die lieflijke tafereeltje en in
    gedachten zie ik je er al enthousiast aan werken. Heerlijk rustgevend.

    En Wowwwww je granny sprei, wat een schoonheid, zo mooi van kleur,
    dit sprei zal zeker fantastisch staan op een wit spijlenbed, wie wil
    er nu niet bij jou logeren met zoveel sfeer en gezelligheid, ik wel hoor ;-)))

    Heerlijk hé nu de dagen weer korter worden en de sfeer, kaarsjes
    en zo weer allemaal in grote hoeveelheden tevoorschijn komen.
    Ieder jaargetij heeft zoveel charme, en zeker ook de herfst waar we
    nu langzaam aan na toe kruipen.

    Mooi ook je Aster boekte, heerlijke vrolijke tinten en je hebt er
    best behoorlijk lang plezier van zo'n boeket, geniet er maar heerlijk van.

    Wens je een heerlijk weekeinde toe...............

    Veel liefssssss
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, je handwerken zijn prachtig!
    En wat een leuke kleurtjes voor de sprei!
    Ja, asters en chrysanten horen echt bij deze tijd! Ze hebben prachtige kleuren!
    Nog een fijne weekwisseling verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je weer heerlijk bezig met leuke dingen!! Ik ben ook weer lekker aan het breien geslagen voor mijn kleindochter, heerlijk om 's avonds op de bank wat om handen te hebben, helemaal als het straks echt herfst wordt:)

    Fijne zondag!
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ingrid,
    Wat zijn je stitcheries prachtig geworden zeg. Heel leuke tafereeltjes. Ik ben er echt weg van.
    En je granny deken voor op het logeerbed is ook al zo mooi. Je hebt heel fijne frissen kleuren uitgezocht.
    En ja, bloemen, dahlia's of asters, die horen er deze tijd ook bij natuurlijk.
    Gezellig hoor.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n stitchery heb ik nog nooit gemaakt maar dat van jou ziet er super mooi uit !! Komt denk ik ook omdat rood niet echt mijn kleur is en daarin moet je het wel maken ! Je plaid ziet er ook al zo prachtig uit !

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello dear Ingrid! I love your new crochet and stitchery quilt! Beautiful for autumn in all it's glory my dearest! You have such wonderful style in color and pattern and it makes them so special! I also LOVE the color of the asters...YUM!
    sending big hugs your way ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn je stitcheries schattig geworden!! Die met dat engeltje en pompoentje vind ik helemáál verleidelijk.... ik zou er zo zelf ook eentje gaan maken. Herfst is ook echt een tijd om weer dat soort dingetjes te maken hé? Zoals je al zegt... de kaarsjes weer aan en de regen buiten tegen de ruiten en dan lekker warm binnen met de lapjes en draadjes prutsen.
    Kop thee binnen handbereik en het is helemaal goed. ;-)
    Geniet er maar lekker van. Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen