woensdag 9 januari 2013

Early morning…

Het valt niet mee om ‘s morgens weer vroeg op te staan, het lijkt wel midden in de nacht en toch staat de wekker op 7 uur. Gelukkig is het in de keuken al gezellig want manlief ging om 6.15 uur de deur al uit. Om 8 uur zitten zoon en dochter op de fiets op weg naar school en bedenk ik dat de keuken wel eens een flinke poetsbeurt kan gebruiken en dus haal ik één voor één de kastjes leeg, maak ze schoon en zet alles weer netjes terug. Heerlijk gevoel als alles weer op z’n plek staat.

jan2013 002

jan2013 001

jan2013 003

Tijd voor een beker warme chocolademelk in de mok die ik kocht bij de kringloop, eigenlijk… wat nu in het hoekje op het aanrecht staat heb ik ooit eens bij de kringloop gevonden. Ik kom er graag zoals je ziet. Ik heb er een lekker zelfgemaakt kokosbolletje bij. Het recept is het gemakkelijkste wat je ooit hebt gemaakt en ook nog eens glutenvrij wat voor mij erg belangrijk is (zo blijkt).

Recept: 250 gram kokosrasp; 250 gram suiker; 3 eieren en 1 eierdooier. Meng dit goed door elkaar en maak er niet al te grote bolletjes van  (ze zetten nog een beetje uit tijdens het bakken) en leg ze op een bakplaat met bakpapier. Verwarm van te voren de heteluchtoven voor op 180 graden Celsius en bak de bollen ongeveer in 20-25 minuten gaar of tot ze er mooi goudbruin uitzien. Even laten afkoelen en dan smullen maar.

jan2013 006

jan2013 007

‘s Middags is het tijd om gezellig verder te gaan met haken aan mijn Granny deken, langzaam maar zeker groeit hij steeds groter. Er zitten al behoorlijk veel draadjes aan om afgehecht te worden maar dat komt wel een andere keer. De mand vond ik afgelopen zaterdag bij (jawel) de kringloop.

jan2013 009

jan2013 008

Tussendoor loop ik even naar zolder om de wasdroger aan te zetten en kijk ik even naar buiten. De windmolen die altijd gezellig staat te draaien ziet er nu maar troosteloos uit. Grijs en nat is het buiten, gauw loop ik weer naar beneden en zie het stapeltje stofjes dat op bed ligt.

jan2013 005

 

Een dekbedovertrek wat dochter echt niet meer wil (te roze), een wit laken, een oud gordijn, een lapje gekregen en een lapje gekocht op de markt voor een prikkie. Zonde eigenlijk om dit stapeltje zomaar weg te doen……als ik er nou eens allemaal kleine vierkante lapjes van knip en dat weer aan elkaar vast naai, misschien word het dan wel een hele mooie lappendeken waar iedereen graag onder kruipt deze winter. Ja, dat ga ik doen in het weekend, heel veel vierkante lapjes knippen.

jan2013 004

jan2013 010

Wens jullie nog een hele fijne week,

Liefs, Ingrid.

8 opmerkingen:

  1. Je hebt plannen genoeg, met het grijze weer buiten zijn dit ook heerlijke klusjes voor binnen. Ik ben vanmorgen ook nog even bij de kringloop geweest, maar deze keer kwam ik met lege handen thuis. Dat gebeurt de laatste tijd vaak, maar op een gegeven moment heb je ook genoeg spullen in huis en hoop je alleen dat aan te treffen wat nog op het wensenlijstje staat.

    Ik ga aan de poets! Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kokosbolletjes lijken me heerlijk Ingrid. Ik zal het recept opslaan. Bedankt daarvoor.
    Wat een goed idee om blokjes te snijden van die mooie stoffen. Is toch ook zonde om weg te doen. Je zult zien dat ´t hele mooie deken zal worden.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Ingrid, met een kop thee naast mij kom ik even bij je buurten, zo gezellig hier alsof ik echt even bij je aan de keukentafel zit!
    Je koekjes lijken me heerlijk, ik ga het recept opslaan dankjewel:)
    Wat een fijn gevoel dat je keuken weer lekker schoon is, dat voornemen had ik ook voor deze week, maar er komt steeds van alles tussen..
    Succes met je lappendeken, erg leuk idee!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid,
    Wat een heerlijke geniet-post. Eerst dat gezellige hoekje in je keuken, dan die super lekkere kokosbollen met recept, dan je granny deken en dan ook nog die stapel geweldig mooie lapjes op je bed. Van die lapjes kun je JUIST een heel mooie quilt maken, fleece-deken van Ikea als tussenlaag en lap als onderlaag, dan lekker doorstikken... gaat helemaal goed komen denk ik...Ik zou het wel weten tenminste.
    Ik wens je een fijne namiddag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige post Ingrid. Wat zien de kokoskoekjes er heerlijk uit, ga ik ook vast eens proberen.
    Heerlijk met warme chocolademelk in je mooie beker.
    Wat heerlijk dat alle kastjes in je keuken weer schoon zijn.
    En je gehaakte plaid wordt ook heel mooi. En straks ook nog een lappendeken, ben benieuwd naar het resultaat. Ik vind het wel een leuk idee om zo alle overtollige stofjes te gebruiken.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk winterpostje Ingrid, leuk hè als je zo van kringloopdingen kunt genieten...
    Liefs
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello dear Ingrid. I was so, so happy to get your lovely comment! I see from this beautiful post that you are spending your winter days in the best possible way. I loved reading about you tidying up your cupboards and working on your crochet and your baking.
    I love your new blog and so glad that I know it now : )
    hugs from here....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid,

    Wat een heerlijke dag heb je gehad meis.
    En je Granny deken is super mooi!
    Die lekkere koekjes zien er zo smakelijk uit,
    ik zou daar ook wel wat van lusten hahaha..

    Ingrid wat een super toffe post...hoe je alles
    verteld, ja dat is genieten hoor.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen