woensdag 29 april 2015

Druk met opruimen...

Eindelijk even tijd om een post te maken. We zijn de afgelopen maand zo druk geweest in en om ons huis. Spullen uitzoeken... naar de kringloop brengen...nog meer spullen wegdoen...alles wat echt kapot is naar de stort brengen...ja we zijn er maar druk mee. En omdat het eigenlijk wel lekker loopt zo heb ik bewust even een kleine blogbreak genomen. En als je zo bezig bent kom je natuurlijk ook allemaal dingen tegen die je een beetje vergeten was of gewoonweg kwijt....hihi.
Zoals mijn verzameling kleine boekjes, ik heb al een hele doos vol van Jill Barklem bijvoorbeeld, maar ook van Beatrix Potter, zo leuk.





En laat ik nou ook de patronen terugvinden van deze leuke eierdopjes van vilt. Vond ze toen al zo leuk en waarom ik ze nog niet gemaakt heb??? Geen idee. Toch maar eens wat vilt meenemen de volgende keer als ik bij de stoffenwinkel ben.





Na al het opruimen is er gelukkig 's avonds toch nog wat tijd om een paar borduur steekjes te zetten. Mijn letterbak project ligt momenteel even stil want hoewel ik echt dacht dat ik genoeg stof had voor dit project is dit toch niet het geval. Ik heb nu stof bijbesteld maar ze konden mij niet zeggen hoelang het zou duren voordat het binnen is.  En tja, omdat ik nog genoeg linnen heb liggen, toch maar een nieuw klein projectje gestart in het blauw.
Het is ook een ABC met rozen erbij, zo mooi ook.





En zo moet het er dan uitzien als hij helemaal af is. Niet zo'n hele goede foto maar dan hebben jullie een idee.



Maar aan de 'Antoinette' word ook lekker doorgewerkt, zie hier de vorderingen tot nu toe. En aan mijn banner foto is ook goed te zien hoever ik nu ben. Vind het echt steeds mooier worden.



Ik hoop dat ik weer wat meer tijd kan vrijmaken om bij jullie op blog visite te komen. We zijn al een heel eind gevorderd in huis qua opruimen maar we zijn er nog niet. Nog even doorzetten en dan kunnen we genieten van een ontrommelt huis....heerlijk.

Wens jullie een heerlijke dag, hier schijnt het zonnetje...ik hoop bij jullie ook.

Liefs, Ingrid.

7 opmerkingen:

  1. Hier zijn ook al een tijd opruimplannen, onze dochters willen er dan heel graag bij zijn maar volgens mij gaat het dan uren duren hihi...dat wordt bij alles oh en ah en 'weet je nog'...om vervolgens er geen afstand van te kunnen doen ;-).

    Lekker dat jullie al een heel eind verder zijn. Succes met het vervolg.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat opruimen van je huis, het is af en toe gewoon nodig.
    Leuk om dan toch nog weer onverwachte dingen te vinden.
    Je borduurwerken zijn prachtig!
    Succes met alles.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk is dat he af en toe ruimen ,lucht je hoofd ook van op ! Ik vind die boekjes zó gaaf....Een klein projectje ? Nou het wordt best een lap hoor
    ik heb deze ook gemaakt , maar dan zonder de rozen rand . Jij bent iets verder met de Antoinette ik moest op nieuw garen wachten , maar heb intussen alweer genoeg andere projectjes gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig lieve Ingrid, wat ben je al enorm ver
    met de Antoinette, het wordt echt een JUWEEL!!!!!

    Vind het heel dapper van je al dat ontruimen, maar het
    geeft inderdaad letterlijk veel lucht in je koppei,haha.
    Zelf vind ik dat ook altijd erg moeilijk maar de laatste tijd
    heb ik ook heel erg veel weg gedaan, van sommige dingen
    heb ik wel spijt achteraf maar als het jaren en jaren onaangeroerd
    ergens ligt en je doet er niks mee dan moet je gewoon de
    knoop af en toe doorhakken.

    Zo leuk te lezen dat je nu al die schattige boekjes weer
    tegenkwam, en de lieve patroontjes van vilt.

    Ook je nieuwe projectje in blauw is zo MOOI.
    En echt klein is het niet als ik het zo bekijk.
    Zo lieflijk omrand met roosjes en vogeltjes
    een heel romantisch tafereeltje.
    Je bent ijverig hoor, mijn complimenten, want er gaat
    in borduren toch heel veel tijd zitten is mijn ervaring.
    Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het te weinig
    doe en het daardoor trager gaat.

    Op wel linnen werk jij eigenlijk, het ziet er zo prachtig uit,
    en hoeveel draads is het??? Sorry hoor voor deze vragen maar
    ik ben er nieuwsgierig naar.

    Succes verder meis met het ontruimen,
    en geniet in de rustpauze's van je prachtige projecten.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid,
    Ik was ook heel serieus aan het opruimen, maar dat werd ook even op een zijspoor gezet. Heel binnenkort ga ik het weer oppakken.
    En al dat borduren van jou, wat ontzettend mooi is dat. Ik vind al die ABC's prachtig, je roze-rode wordt super maar ook de blauwe met de rozen.... jeetje wat mooi.
    Momenteel staat het borduren bij mij helemaal stil, ik ben aan het breien en aan het haken... en nu hou ik helemaal geen ruimte over om te borduren. Het loopt niet weg, ik was aan het randje-per-week van 2015 begonnen, maar dat komt wel weer als het brei-project af is...
    Fijne avond, en jij gaat straks heerlijk genieten van een rommel-vrij huis, lekker hoor...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I have never seen those dear little books before Ingrid. Darling little images. I love the Beatrix Potter books, and only have a few left in any kind of shape at all since my children wore them totally out :) I love the beautiful sampler you stitched. I makes such a lovely banner for your blog. The blue rose one is so pretty too and I know it will be wonderful when it is done too.
    I hope you have a perfect spring weekend my dearest.
    hugs from here...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vreemd... het was me helemaal niet opgevallen dat je nieuwe berichten geplaatst had maar nu heb ik lekker veel te zien hihi.
    Wat zijn die boekjes leuk hé? Ik heb er ook verschillende en die 4 boekjes links bij jou op de foto van de 4 seizoenen, heb ik als 3d schilderijtjes. Het 3D knippen was destijds nog helemaal niet dus toen ik die schilderijtjes tegenkwam, vond ik ze zó mooi dat we ze alle vier gekocht hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen