vrijdag 3 april 2015

Kerstkonijntje of Paashaasje

Nu het bijna Pasen is vind ik het leuk om wat paasdecoraties neer te zetten. Vroeger kocht ik een paastak en hing er veel eitjes in. Maar nu snuffel ik van alles bij elkaar wat ik zoal in huis heb en met wat zelfgemaakte spulletjes ontstaan er vanzelf leuke hoekjes.
Dit konijntje maakte ik een paar jaar geleden voor de kerst maar nu mag hij voor paashaasje spelen.




Op een schaal wat hooi gelegd en met wat eitjes erbij staat het gezellig op een tafeltje.






Ook maakte ik een nieuw paasborduurtje in rood en roze. Hier een geurzakje van gemaakt...mmmh het ruikt heerlijk. De etagière vond ik eens bij de kringloop en de vilten huisjes maakte ik ook lang geleden. 








Her en der nog wat spulletjes op zolder gevonden en dit staat nu op de side-table.



Ook wil ik nog even de vorderingen laten zien van mijn 'Antoinette'. Ik ben nu bij het vierde alfabet en ik vind het zelf zo mooi worden. Het is heerlijk om hieraan te borduren wat ik vooral 's avonds doe. Overdag ben ik bezig met de 'voorjaarsschoonmaak' (lees opruimen en uitzoeken van spullen).
Deze maand hoop ik nu eens alle kastjes en laatjes in huis ontrommeld te hebben.




Maar voor nu wens ik jullie allemaal alvast fijne Paasdagen.


Liefs, Ingrid.

9 opmerkingen:

  1. Wat een grappig woord...ontrommeld. Die ga ik onthouden. Jij bent helemaal klaar voor Pasen zo te zien, het ziet er gezellig uit.

    Ik wens je een fijn paasweekend toe. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ingrid,
    Leuk om gewoon met je eigen maaksels een leuke sfeer te maken!
    Het ziet er gezellig uit!
    En je alfabet wordt heel mooi, zit er met bewondering naar te kijken!
    Ik wens je een mooi Paasweekend toe!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk paassfeertje :)
    Hier word er ook drastisch ontrommeld, heerlijk voelt dat.
    Wat ga je snel met je borduurwerk, het mijne ligt stil. Eventjes maar hoor want het is echt een heel mooi werk he ;)
    Fijne paasdagen, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het haasje ziet er heel schattig uit ook voor pasen en met het borduurtje erbij erg lief !
    Die huisjes heb ik ook allemaal gemaakt , ik had ze toen in bloesemtakken hangen ....jou lap wordt ook al erg mooi , heerlijk he om aan te borduren !
    Voor jou ook erg gezellige paasdagen .

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhhh lieve Ingrid, wat ben je al ver met de "Antoinette"
    ook een heerlijke binnenkomer zo 'n schoonheid van
    een header, SUPER!!!

    En wat ziet je huisje met al die gezellige hoekjes er
    zeer aantrekkelijk uit. Zo lief ook dat konijntje.
    En heeeeeeeeeeee dat borduurtje, het patroontje althans
    heb ik ook van de week opgeslagen in mijn mapje met
    patroontjes. Leuk het hier nu bij jou tegen te komen,
    het is een schattig patroontje, en ziet er erg mooi uit.

    De huisjes van vilt zijn ook zo mooi, meis, alles
    is prachtig wat ik hier zie.

    En dapper hoor dat ontrommelen, zou ik zelf ook eens
    moeten doen, er is zoveel dat ik niet gebruik maar
    ik kan zo slecht iets weggooien, erg hé.
    Alhoewel na het leeghalen van het huis van mijn moeder,
    ben ik zelf nu toch ook al een beetje bezig, ook al kost het
    me moeite, hihi.

    Lieverd, wens je heel gezellige paasdagen toe.....

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hello dear Ingrid, I love your Easter decor! SO pretty and the stitching you have done is lovely like everything you do. The little bunny has put a big smile on my face.
    Have a wonderful week my dear.
    hugs...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid..♡
    Welkom op mijn blog♥en leuk dat je op visite ♥ was bedankt voor je lieve berichtjes♥...ja wat een leuk konijntje ook het truitje♥ wat ze aanheeft...ontrommelen hoor ik nu ook voor het eerst ..snuffelen op de zolder daar kom je soms de leukste♥dingen tegen die ik al was vergeten..ik kan ook moeilijk weg doen soms moet het gewoon..lieve♥ zucht..;-)
    Wens je fijne week en kom zeker terug ga je ook volgen hoor liefs en warme Lente♥groetjes Gaby..♥;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ing, sorry dat ik een tijdje verstek heb laten gaan, maar mijn moeder is heel ziek geworden en drie weken geleden overleden. Heel verdrietig allemaal maar het is wel mooi en goed gegaan. Ik wil nu weer een beetje de draad gaan oppakken.. Ik ben helemaal verliefd op je Antoinette, wat een plaatje, is het een bestaand patroon?
    Lieverd tot gauw
    Lieve groetjes
    Erna xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooh daar heb je dat superschattige konijntje weer.... ik vind dat toch zó'n enig beestje!!
    Trouwens alles wat je laat zien vind ik beeldig! Dat paasborduurtje... die vogelhuisjes... allemaal even leuk. :-))
    Het kan niet anders dan dat jullie een hele gezellige pasen gehad hebben met dat gezellige sfeertje. Je Antoinette gaat ook al heel hard hé? En erg mooi in deze kleur hoor, dat heb je toch goed gekozen.
    Ik stuur je binnenkort snel even een foto van de aankopen die ik in Borne gedaan heb hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen