maandag 29 januari 2018

Gezellig op zolder...

Het mag dan hartje winter zijn, buiten is daar nauwelijks iets van te merken. Geen sneeuw, geen ijs in de sloten, nee helemaal niets van dit alles. Ik was veel in de tuin te vinden de afgelopen week. Wat opruimen, snoeien, schoonmaken...je kent het vast wel. Ik zag dat de krokussen hun kopjes al boven de grond steken en de eerste sneeuwklokjes staan te wiegen in de wind. Heerlijk, de lente kondigt zich al aan.



Ook verbleef ik veel op zolder de laatste weken. Het leek wel een opslagplaats in plaats van een logeerkamer met een gezellig creatief hoekje voor mezelf. Maar eindelijk na een aantal dagen flink opruimen-uitzoeken-alles op zijn plek terugleggen- en veel wegdoen, is het eindelijk weer gezellig daar en kan ik er weer heerlijk genieten.
Omringt met allemaal lieve spulletjes die ik heb gekregen, gevonden bij de kringloop of zelf gemaakt heb is het zo fijn daar.




En ik begon deze week ook weer eens aan een stitcherie. Blijf dit ook zo leuk vinden om te doen en deze sneeuwpop vond ik zo schattig. Met mijn favoriete kleur zette ik weer heel wat steekjes en deze week ben ik van plan hem af te maken.




Er zijn weer leuke spulletjes neergezet en een beetje lente-achtig is het hier ook al met dit kleine schaapje. In het tea for one setje bewaar ik in het onderste gedeelte mijn spelden, handig om bij de hand te hebben. Er zit namelijk een barstje in het potje dus kan ik het setje niet meer gebruiken waar het voor bedoeld was. Maar wegdoen kan ik het ook niet want ik vind het zo'n schatje.



Mijn grote borduurwerk de 'Antoinette' hangt opgespeld op het gordijn wat het slaapgedeelte op zolder scheidt van het creatieve hoekje. Het hangt er een beetje verkreukeld bij zie ik. Maar ik wil het toch echt nog eens opspannen zodat het mooi aan de muur kan hangen. Ook zo'n werkje wat maar blijft liggen (hangen).



En ik maakte heel veel hexagonnetjes van 1 inch voor de Hexagonquilt. Ik heb de tekening even op de foto gezet zodat jullie kunnen zien hoe het middenstuk gaat worden. Naar de kleuren op de tekening moet je maar even niet kijken want die kloppen natuurlijk niet met de werkelijkheid. Het gaat puur om het patroon en die moest voor mezelf duidelijk zijn, vandaar deze kleuren :)




En tot nu toe zijn dit mijn vorderingen. Nog niet veel maar langzaam maar zeker groeit dit stuk en op een dag kan ik het vastnaaien aan de buitenrand. Ik heb inmiddels wel een zere pink dus deze week staat dit project even op pauze.



Kijk eens hoe leuk de krokussen erbij staan. Ik word hier toch zo blij van. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de winter ook fijn, zeker als er een pak sneeuw ligt of prachtige blauwe lucht is en dat het dan vriest dat het kraakt. Een dikke laag ijs in de sloot of op het meer en dan schaatsen aan, wanten aan en muts op en dan heerlijk schaatsen met z'n allen. En dan verkleumd naar huis om lekker warme chocolade melk te drinken mmmh.....





Maar ik weet niet of we dat deze winter nog gaan krijgen. Maar zeg nooit nooit want het kan ook nog zomaar heel winters worden. Nu hebben we vooral veel water omdat er elders heel veel sneeuw is gevallen. De uiterwaarden van de Maas lopen vol en dat is toch ook weer heel mooi om naar te kijken. Regelmatig fiets ik over de dijk, het is daar zo rustig en er zijn zoveel watervogels.




En nu ga ik even onder de kast kijken want zoals je ziet is daar vast iets onder gerold :) En dit teckeltje geeft niet zomaar op, ze blijft in deze houding staan in de hoop dat haar blik voldoende is om het balletje in beweging te krijgen haha....
(en inmiddels is ze er weer druk mee aan het spelen ).



Fijne week,
liefs Ingrid.