zaterdag 13 januari 2018

Hexagon Quilt in wording....

Het is wederom een grijze dag vandaag. Ik heb deze week één keer de zon voorzichtig naar binnen zien schijnen en heb daar ook maar gelijk een foto van gemaakt. Het was zo'n mooi gezicht op de tafel. Ik hoop echt dat we vandaag of morgen de zon nog even te zien krijgen en dan even lekker kunnen gaan wandelen in het zonnetje. 


Maar laat ik even vertellen over de Hexagon Quilt in wording. Het begon allemaal lang geleden, misschien wel 5 jaar geleden inmiddels. Ik maakte vrolijke hexagon bloemen voor een andere quilt in wording :) :)  Namelijk de Winter Wonderland Quilt (ja, ook heel lang geleden aan begonnen). Ik vond de rand van deze quilt niet zo mooi en besloot een andere rand te gaan maken.


Het was de bedoeling om ze zo aan het gestitchte deel te naaien. Maar helaas, de maten klopten totaal niet. Ik had me toch vreselijk mis gerekent en gemeten dus belanden de gemaakte randen in een mand ergens op zolder. Ik zette aan de Winter Wonderland Quilt witte stroken katoen en die Quilt ligt nog steeds te wachten om doorgequilt te worden.


Maar goed, even terug naar de Hexagon Quilt in wording.... Ik kwam laatst dus deze randen weer tegen en zag hoe mooi ze eigenlijk waren en hoeveel tijd ik er al ingestoken had. Dus nam ik ze mee naar beneden en begon er nog meer hexagonnen in te naaien. Ja, IN te naaien want ik werk nu dus van buiten naar binnen toe (hoop dat dat gaat lukken overigens).



En nu ziet het er tot nu toe dus zo uit. Ik heb uitgerekend dat ik op zijn minst nog zo'n 400 hexagonnen te gaan heb (van 1 inch), dus voorlopig kan ik vooruit. Ik denk dat er uiteindelijk een donkere bies omheen gaat maar dat is voor later. Eerst maar eens hexagonnen maken, heel veel witte hexagonnen. Ik heb nog 5 gekleurde bloemen en die komen ook ergens in het midden. Ik zal later nog laten zien wat het plan is met het middengedeelte.


Ik heb vanmorgen al wat geknipt, zowel van stof als papier dus kan ik er 's avonds lekker aan werken en overdag als alle huishoudelijke karweitjes gedaan zijn natuurlijk :)


Nu nog even genieten van een mok met thee en dan is er nog één karweitje dat nog niet helemaal af is. Ik was net boodschappen gaan doen en toen zag ik deze blauwe druifjes bij de supermarkt. Een mooie kop en schotel uit de kast gepakt en wat mos uit de tuin en dan heb je toch weer iets leuks op tafel staan, gezellig...




Maar eerst dus nog even strijken en dat is best te doen met uitzicht op de tuin en met soms wel hele leuke t-shirts van jongste.


Fijn weekend allemaal, groetjes Ingrid.