maandag 4 oktober 2010

Time to make a little quilt...

Ik ben dol op de vrolijke stofjes van Tilda en ik had nog een paar stukjes liggen dus precies genoeg om er een klein quiltje van  te kunnen maken. Het patroontje van de stitcherie is van Cindy, eigenlijk om een hartje van  te maken, maar ik vond het ook zo leuk voor een mini-quiltje. Ik ga het hartje ook nog eens maken en dan  een paar om als kadootjes weg te geven.






En nadat de stitcherie klaar was heb ik van allerlei restjes stof die er mooi bij pasten, vierkantjes geknipt en aan elkaar genaait.


Fiberfill ertussen en een effen stof voor de achterkant.



Het hartje heb ik toen nog doorgequilt voor het opbollende effect.




Een mooi kanten lintje er op genaait met de hand.



En als laatste een bandje er omheen met de naaimachine, alleen de hoekjes blijven lastig en ik moet daar toch eens meer op oefenen.


Ik vind het zo leuk geworden en met wat heide als decoratie vastgemaakt met vlinderklemmetjes is het helemaal af zo.








Fijne week, liefs Ingrid.




11 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Ik ben gelijk je volger geworden want ik ga hier zeker vaker langkomen.

    Fijne dag.
    Groetjes,
    Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh echt zó lief!! Erg mooi zo met die Tilda stofjes en dat kantje erop.
    Je muziek van Miriam Stockley heb ik ook in mijn lijst staan, mooi hé?
    Zelf heb ik zaterdag stof gekocht bij Quilt-it & Dotty om een quilt te maken. Ik zat erg te twijfelen om dat patroon te kopen wat jij ook hebt... voor die prachtige kerstquilt. Maar ik ben nog maar een beginnende quiltster dus ik ben bang dat ik het voor de kerst niet ga redden. Daarom toch maar eerst voor een 'gewone' gekozen. Mijn keus is gevallen op de quilt 'Dorothy' waarbij de stof meegeleverd werd. Precies in de goede kleuren voor mij. Dus wie weet... binnenkort een beginnetje op m'n blog!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig en heel erg lief geheel geworden Ingrid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid,

    wat leuk je nieuwe blog!!! Deze ga ik natuurlijk ook volgen want ik ben gek op knutselen!!!
    Ik vind je quiltje heel schattig!

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi nieuw blog!
    Het quiltje is zo schattig,wat leuk dat je met het hartje weer een heel eigen ontwerp gemaakt hebt!
    Mooie mozaïek!
    Groetjes van Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, had ik toch even helemaal je nieuwe blog gemist! Ik word gelijk volger hoor! Ben verliefd op je quiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. MMMMMMMMM..... wat een SWEETIE, enig en zo mooi gemaakt weer Ingrid! Heb het inmiddels in 3x bekeken vind het te leuk.
    Ook zo lief dat je het patroontje hebt gebruikt en dat je er plezier aan hebt beleefd, ENIG weer van je.
    Dikke omhelzing van Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Goed gedaan! I hoop dat ik ook weer tijd krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank lieve Ingrid voor je lieve berichtje op mijn blog! En zo kom ik op jouw prachtige blogjes terecht! Wat een allerliefst quiltje met die vogeltjes! Mijn moeder maakt ook prachtige quilts!
    Ik ga je absoluut volgen en je aan mijn links toevoegen! Een heel kneuterige dag toegewenst en lieve groet van Doortje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een lief quiltje is dit,ik maak ze ook vind het zulk leuk werk, mooie stofjes heb je erom heen gedaan.
    lieve groetjes oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen