donderdag 13 januari 2011

Winter wonderland project

Eindelijk weer eens een berichtje op mijn tweede blog en ik hoop nu iedere maand hier een aantal van mijn 'muggensteekjes' te kunnen laten zien. Ik heb deze mooie quilt 'Winter Wonderland' al een tijdje in huis maar kon steeds niet de goede stof vinden om de stitcheries op te maken. Ik heb nu gekozen voor witte damast en hoop dat het de goede keuze is.





Elke maand probeer ik nu om één  van deze stitcheries te maken.





Van mijn vader heb ik een zelfgemaakte lichtbak gekregen om de patroontjes goed te kunnen overnemen op de stof.




Zo, de eerste muggensteekjes zijn gezet en het is weer zo leuk om met iets nieuws te beginnen in een nieuw jaar. Ik kan me al helemaal voorstellen hoe hij hier aankomende kerst (nog erg ver weg hihi) zal hangen in huis. Ik heb nog even de tijd dus dat gaat vast goed komen.


Liefs, Ingrid.

8 opmerkingen:

  1. hoi lieve Ingrid, nou je weet natuurlijk al dat ik de winter wonderland quilt helemaal geweldig vind hé? Echt zó mooi!!!
    Zelf heb ik het patroon inmiddels ook, maar ik ben er nog niet helemaal uit in welke kleur ik het ga doen... ook rood of ijsblauw?? Het is alletwee zo mooi. Rood is warmer en gezelliger, maar blauw past weer zo mooi bij sneeuw en ijs.
    Nou ja, voorlopig moet ik eerst m'n Dorothy quilt nog afmaken en dan als het goed is de BOM van de mystery quilt die deze maand zou starten.
    Veel plezier met je stitcheries!!!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, wat mooi en leuk om doen! Hoe kom je aan zo'n patroon? Via internet?
    Veel stitchery-plezier! Hou ons op de hoogte van je vorderingen hé???
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie lichtbak heeft je vader voor je gemaakt, echt handig en lief!
    Wat een prachtige quilty en stichery ben je aan het maken.
    Heel veel plezier met het maken!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan zeg, zijn dat stiksteekjes? Ik heb het nog nooit gedaan, altijd kruissteek.
    Bedankt voor je opstekertje op mijn blog! Spijtig dat zelfs vrienden beginnen te twijfelen of het wel ernst is.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Ingrid, hier ben ik nog eventjes. Hopelijk zie je dit bericht, want je bent natuurlijk meer op je andere blog. Ik heb iets voor je neergezet op m'n Stokjes en Steekjes blog dus je kunt het komen ophalen als je wilt.
    fijne dag, lieve groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is wel erg leuk hé?
    Ik vind het mooi zo op dat damast, ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ingrid volgens mij hebben wij elkaar vandaag ontmoet op de beurs??. Wat wordt dit een mooi wandkleed en ja er zullen heel wat steekjes gemaakt moeten worden, maar wanneer het klaar is heb je echt iets heeel moois.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik zie net je Winter Wonderland Stitchery Quilt. Wat mooi!! Deze maakt me nieuwsgierig naar je vorderingen, dus ik ben maar gelijk volger geworden!! Ik kijk uit naar je updates :-)

    Groetjes, Debbie
    http://handwerkenzo.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen