donderdag 6 oktober 2011

Hello and a warm welcome.



Hallo allemaal, en welkom op mijn blog Muggensteekjes.
Ik ga deze blog nieuw leven inblazen en zal het hier vooral hebben over mijn creatieve hobbys.

Een droom van mij is om nu eindelijk eens te leren Quilten en nu ik wat meer tijd over heb overdag omdat beide kinderen nu op de middelbare school zitten ga ik die droom toch maar eens proberen om uit te laten komen.
Ook een eigen atelier op zolder is een grote wens en ik ben al druk bezig om ook dit project te verwezelijken.

Met  een prachtige quilt ben ik al een tijdje bezig namelijk de Winter Wonderland Quilt. De eerste stitchery is bijna af en oooh wat word het mooi.




Ook het boek An Angels story heb ik al een tijdje in huis maar als beginnend quiltster is het nu vooral zaak om stofjes te gaan verzamelen want de voorraad is om dit moment bijna nul komma niks haha.
Ook dit prachtige boek wat ik vorig jaar met kerst van mijn schoonzusje kreeg staat boordevol moois.








Hier word je toch helemaal blij van!!!!

Nou meiden, ik hoop dat jullie me hier gaan volgen en dat deze blog ook gaat uitgroeien tot iets moois.

Het is nu echt herfst-achtig buiten, ideaal weer om op zolder bezig te zijn en met stofjes natuurlijk.
Wens jullie een heerlijk weekend,
liefs, Ingrid.



12 opmerkingen:

  1. Oeps, ik heb ook nog ergens een kerststitchery liggen, eens kijken of ik die weer kan opduikelen

    liefs
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er weer bent en ik ga proberen je te volgen. Succes met je dromen.
    Groet Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid,
    Wat een geweldig leuke stitcherie zeg. Dat zal vast een hele mooie quilt worden!
    Mijn vriendin maakt ook de mooiste quilts. Meestal met de hand, en soms met de machin. Misschien vind je het leuk om eens op haar blog te kijken voor inspiratie:
    http://homesweethome-margreet.blogspot.com/
    Veel succes met alles
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je nieuwe Blog ziet er prachtig uit en wat een mooie handwerken. De stitcherie ziet er heel erg mooi uit, wat heerlijk als je zo handig bent met naald en draad.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben er hoor! Mooi zeg je winter stitcherie.
    Daar krijg je toch helemaal de kriebels van om het zelf te proberen.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ook gaat quilten!!! Weet wel wat je begint hoor... ik heb gemerkt dat het héél verslavend werkt hihihi.
    Wat een leuk boek heb je daar trouwens. Misschien krijg ik die ook wel, want het staat op mijn verlanglijstje en mijn zoon heeft een quiltboek besteld voor m'n verjaardag. Ik weet nog niet welke dus ik ben heél benieuwd.
    Wel erg lekker dat je een plek helemaal voor jezelf krijgt. Hoef je tenminste ook niet steeds alles op te ruimen en kan je tussendoor snel wat steekjes doen als je zin hebt.
    lieve groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Ingrid,
    Ik verhuis met je mee hoor!
    Zelf ben ik deze week met een herfst stitchery begonnen en ik hoop dat hij af is voor de winter haha.
    Maar eigenlijk heb ik even een vraagje... maak jij je stitchery's op enkele of op dubbelestof of doe je er strijkvlieseline onder. Misschien is de stof die ik gebruik gewoon te dun maar tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden over mijn resultaat.
    Die van jou ziet er heel veel netter uit.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja ik ben ook begonnen met curssus quilten en ook met an angel story,3 van deze quilt heb ik al zelf gedaan,dat is erg mooi werk,en ja stitchery vind ik ook leuk,als je wil moet je op mijn blog kijken,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor je uitleg Ingrid!
    Ik heb inmiddels alles wat ik al gestitced had weer uitgehaald en ben opnieuw begonnen maar dan met 1 draad, en dat wordt al een stuk mooier.
    Volgende week ga ik bij mijn viendin in Brabant logeren en mijn lichtbak en stichje gaan lekker mee. Ik ben met "harvest home" van Kathy Schmitz bezig maar ik heb alleen wel het patroon ongeveer de helft verkleind anders werd het echt een enorme lap.
    Fijne avond en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke naam voor je blog en natuurlijk ga ik je hier nu volgen
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen