maandag 7 mei 2012

Back from the sea side.

Na een heerlijk weekje aan zee zijn we weer terug in het zonnige zuiden. Het weer aan zee was niet echt wat je noemt zonnig dus ik ben blij dat vandaag het zonnetje heerlijk naar binnen schijnt. Koninginnedag was echt supergezellig met een prachtig oranje zonnetje maar daarna leek het eerder herfst dan lente. Maar met de kachel aan en de kinderen in het zwembad en manlief met een goed boek in zijn handen is het natuurlijk wel echt handwerkweer geweest. Maar liefst twee stitchery's heb ik deze week afgekregen, echt zo fijn om mijn quilt in wording te zien groeien. Nog even en dan ga ik ook aan de blokken beginnen.







En als je dan thuiskomt lijkt het wel of alles groener en mooier is in de tuin dan toen je wegging. De clematis staat ineens in bloei en ook spontaan opkomende planten blijken mooie bloemetjes te hebben.








En ook in onze volière is het op dit moment een drukte van belang. Verschillende vogelpaartjes hebben eitjes en zitten te broeden. Een parkieten paartje heeft al jongen en die groeien als kool. Een paar weken terug zagen ze er nog zo uit...


En nu zijn het zulke lieve kleine dotjes, dochterlief zal ze even showen...



Schattig toch...

En nu gaan we weer over tot de orde van de dag met hopelijk ook weer een steekje hier en daar.
Fijne week.

Liefs, Ingrid.

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat je ondanks het mindere weer toch genoten hebt! Wij zaten in Londen en hadden het erg koud...brrr....de rillingen lopen mij weer over de rug als ik er aan denk. Je had het onderwerp van je borduurwerk trouwens mooi op het weer aangepast hihi!

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ingrid,
    Wat maak je mooie stitcheries.
    Ik ben daar ook gek op en vind dat zooooooo.... leuk om te doen.Ik ben altijd op zoek naar patroontjes.
    Zelf heb ik de 12 maanden van het jaar geborduurd als onderdeel van een quilt.
    Ik wens je een fijne dag en groetjes,Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig die kleine parkietjes!!! (en wat een mooie nagels heeft je dochter)
    Je stitcherie's zijn ook weer énig!! Ik krijg iedere keer wanneer ik dit bij jou zie ook eigenlijk zó'n zin om ermee te beginnen!
    Jammer dat je niet zulk geweldig weer had tijdens je weekje weg, maar zo te horen hebben jullie je toch best vermaakt. :-))
    lieve groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ingrid,
    Wat een heerlijk ontspannende week hebben jullie achter de rug. Lekker de batterij weer opgeladen en nu helemaal opgekikkerd weer over tot de orde van het dagelijks leven...
    Wat een schatjes, die kleine parkietjes...
    En het klopt hoor, alles is in een week tijd veel groener geworden, hier net zo, al staat mijn clematis nog niet in bloei, op die ene na dan die altijd zo vroeg is...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ingrid, ik was eerst op je andere blog, las het en heb direct doorgeklikt naar dit blog haha. Wat mooi, ik geniet nu al! Leuke de parkietjes, wat groeit dat snel.
    Nog een fijne week, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay lieve Ingrid,

    Meis wat fijn dat jullie een lekker weekje zijn weg geweest.
    Heerlijke genieten, helaas niet van het mooie weer, maar zo
    te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin gehad...heerlijk!

    En wat is jouw borduurwerk toch helemaal geweldig.

    Ja en al die jonge birdies zo lief!!!!

    Meisje ik wens je alle liefs,

    Marijke van de popjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieve Ingrid, wat fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Ja....jammer van het weer....het lijkt af en toe wel herfst, maar gelukkig dat Koninginnedag ons wel een zomerse dag bracht.
    Wat een fleurig thuiskomen dan met zoveel bloeiers. Hier moet de Clematis nog gaan bloeien, gelukkig heeft deze de vorst overleefd, want er zijn hier toch wel veel planten die het loodje hebben gelegd.
    Ohhh....en wat zijn de jonge parkietjes lief om te zien en wat zijn ze gegroeid.
    Ik las in je reactie dat je door familieomstandigheden even wat minder actief bent, hopelijk is het niet iets al te ernstigs geweest en gaat nu alles weer goed bij jullie.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen