dinsdag 16 april 2013

Warmte van de lentezon.

 

160413 001

160413 003

160413 004

160413 011

160413 013

160413 005

160413 006

160413 002

De warmte van de afgelopen dagen doet mens en dier en plant bijzonder goed. Mijn stijve spieren ontspannen zich in het lentezonnetje en ik voel me, nu de dagen warmer en langer worden, energieker sinds lange tijd. Het bloggen had ik even op een heel laag pitje staan de afgelopen weken, af en toe bekeek en las ik jullie blogs maar het liefst was ik buiten in de tuin. Een beetje rommelen met potjes en plantjes, genieten van alles wat nu in bloei komt en vooral de zon voelen op mijn gezicht, mmmmmhhhhhh…. Tja, de fybromyalgie zal er helaas altijd zijn en er zijn nu eenmaal goede dagen (weken zelfs) maar ook (deprimerende/alles doet pijn) slechte dagen. Dus als het hier soms wat stiller is en ik niet zo vaak (als ik zou willen) bij jullie reageer weten jullie de reden, het is niet anders (wel een beetje schuldgevoel).

Mijn quilt in wording ben ik met de hand aan het doorquilten. Ik wilde het eigenlijk met de naaimachine doen maar daar dacht mijn oude naaimachientje heel anders over. Het is best zwaar werk dat doorpitten met de hand en ik kan dan ook maar twee rijen achter elkaar doen om vervolgens een paar dagen mijn handen tot rust te laten komen. Dit gaat dus wel wat langer duren dan gepland. Ik heb nu 10 rijen gedaan en ik moet er nog 58, pffffft…. Gelukkig heb ik ook nog genoeg andere werkjes liggen, zoals mijn mooie borduurwerk bijvoorbeeld. Het schiet al lekker op en het is zo leuk om hier mee bezig te zijn.

Zo, dat was het voor nu. Het zonnetje schijnt alweer vandaag dus ik ga nog eventjes de tuin in. Ik probeer het bloggen weer op te pakken deze week dus tot gauw.

Wens jullie nog een heerlijke dag, liefs Ingrid.

160413 009

001

002

5 opmerkingen:

  1. Wat begint alles prachtig te groeien en bloeien nu de temperaturen wat aangenamer worden. Je Magnolia ziet er prachtig uit.
    Wat wordt je quilt mooi, ik geloof graag dat dit een aanslag op je handen is Ingrid.
    En je niet schuldig voelen hoor, soms is het even niet anders. Ik hoop dat met het mooie weer in aantocht je je beter gaat voelen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En morgen wordt het 20 graden hoor ik net hier op de achtergrond dus dat wordt weer een dag genieten hé? Heerlijk dat warmere weer... we hebben er lang genoeg op moeten wachten.
    Wat naar voor je dat je soms zo'n last hebt van je spieren. En ja, dat quilten kan best zwaar werk zijn dan. Doe het maar gewoon rustig aan... het komt vanzelf een keertje klaar. ;-)
    Je borduurwerk wordt wel schitterend zeg!! Erg mooi in die kleuren zo.
    liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te horen dat dit weer je goed doet en dat je er meer energie van krijgt. Het lijkt mij vervelend dat je er dagenlang last van kunt hebben! Je quilt is een echt project, ik vind het al knap dat je er aan begonnen bent...daar heb ik denk ik te weinig geduld voor.

    Tot gauw, maar je schuldig voelen moet je niet doen...wat niet gaat, gaat niet...heel eenvoudig!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige bloemenfoto's en wat leuk een bloemenquilt !! niet schuldig voelen hoor gewoon bloggen wanner je zin en tijd hebt, sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief zonnestraaltje,

    Altijd als ik op jouw blog kom, dan gebeurt er iets bij mij...
    Ik wordt zo vrolijk en warm van binnen als ik jouw verhalen lees.
    Je foto's zijn zo mooi en vrolijk!

    Het borduurwerk is in 1 woord van grote klasse, en ik vindt het
    BEELDSCHOON..zowel , de kleur als het patroon...als de verfijnde steekjes..
    Kind je hebt werkelijk gouden handen..!

    Jouw quilt wordt steekje voor steekje en met zoveel zorg in elkaar
    gezet, ja ik kan hier alleen maar blij van worden.

    En Ingrid voel je niet schuldig lieverd, voor alles staat een tijd,
    en jij weet welke tijd het beste is voor jou...en wij wachten geduldig
    op jouw mooie posten.

    Ik wil je weer bedanken voor jouw mooie verhaal en mooie post..
    ik heb er weer van genoten!

    Alle liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen