dinsdag 16 april 2013

Warmte van de lentezon.

 

160413 001

160413 003

160413 004

160413 011

160413 013

160413 005

160413 006

160413 002

De warmte van de afgelopen dagen doet mens en dier en plant bijzonder goed. Mijn stijve spieren ontspannen zich in het lentezonnetje en ik voel me, nu de dagen warmer en langer worden, energieker sinds lange tijd. Het bloggen had ik even op een heel laag pitje staan de afgelopen weken, af en toe bekeek en las ik jullie blogs maar het liefst was ik buiten in de tuin. Een beetje rommelen met potjes en plantjes, genieten van alles wat nu in bloei komt en vooral de zon voelen op mijn gezicht, mmmmmhhhhhh…. Tja, de fybromyalgie zal er helaas altijd zijn en er zijn nu eenmaal goede dagen (weken zelfs) maar ook (deprimerende/alles doet pijn) slechte dagen. Dus als het hier soms wat stiller is en ik niet zo vaak (als ik zou willen) bij jullie reageer weten jullie de reden, het is niet anders (wel een beetje schuldgevoel).

Mijn quilt in wording ben ik met de hand aan het doorquilten. Ik wilde het eigenlijk met de naaimachine doen maar daar dacht mijn oude naaimachientje heel anders over. Het is best zwaar werk dat doorpitten met de hand en ik kan dan ook maar twee rijen achter elkaar doen om vervolgens een paar dagen mijn handen tot rust te laten komen. Dit gaat dus wel wat langer duren dan gepland. Ik heb nu 10 rijen gedaan en ik moet er nog 58, pffffft…. Gelukkig heb ik ook nog genoeg andere werkjes liggen, zoals mijn mooie borduurwerk bijvoorbeeld. Het schiet al lekker op en het is zo leuk om hier mee bezig te zijn.

Zo, dat was het voor nu. Het zonnetje schijnt alweer vandaag dus ik ga nog eventjes de tuin in. Ik probeer het bloggen weer op te pakken deze week dus tot gauw.

Wens jullie nog een heerlijke dag, liefs Ingrid.

160413 009

001

002