dinsdag 13 januari 2015

Fijn thuiskomen...

Als postbezorger zijnde viel het beslist niet mee de afgelopen dagen, ben al verschillende keren erg nat geregend en met fiets en al de struiken ingewaaid. Maar wat is het dan daarna fijn thuiskomen. Daar waar het lekker warm is en een douche en droge kleding alles doen vergeten. Daarna lekker ontspannen met mijn naald en draad in mijn handen op de bank. Ik maakte mijn stitchery af, begon met een lief winter borduurtje en maakte voor het eerst een breirol. 



De breirol was erg leuk om te maken. Met patroontjes uit het Libelle brei steken boek die ik lang geleden van mijn schoonmoeder kreeg. Op verschillende blogs zag ik zo'n mooie brei en haak rollen dat ik het zo graag ook eens wilde proberen. En ik vind het eindresultaat zo mooi geworden dat ik zeker nog een aantal van deze rollen zal gaan breien of haken.



Netjes opgerold met een lief stukje lint erom kun je er zeker ook heel leuk mee decoreren.



De sneeuwpop stitchery is ook zo leuk geworden. Nu nog even kijken of ik het ga inlijsten of dat ik er een klein quiltje van maak.



En als laatste ben ik begonnen aan een klein borduurpatroon, 'Winter'.
Mijn DMC is helaas op dus kon ik hem niet helemaal afmaken, morgen maar eens gezellig naar de handwerkwinkel om wat strengen in te slaan.





Ook ben ik van plan mijn oude letterbak (al jaren geleden een mooie vondst bij de kringloop), eindelijk eens te voorzien van mooie kleine borduurtjes. Ik hoop er nu echt eens aan te beginnen.
Ik heb al wat kleine patroontjes verzameld en in het kleine alphabet boekje staan ook veel mooie letters dus ik hoef me de komende tijd niet te vervelen. 


Fijne week, 
Liefs, Ingrid.

9 opmerkingen:

  1. Wat mooi allemaal Ingrid en zo lief die patroontjes in een heel mooi kleurtje!
    Leuk idee om je borduurwerkjes in een letterbak te laten exposeren!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan bof ik maar met een baan waarbij ik bijna altijd binnen werk, maar aan de andere kant...op een mooie lentedag is buiten zijn ook niet verkeerd. Maar ik hoop voor jou dat deze nattigheid snel voorbij is.

    Gelukkig word je helemaal warm van je hobby, het ziet er allemaal zo mooi uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's!!! En zo netjes allemaal,..
    Prachtig!!
    Ben flieft op je popje bovenaan je blog,..
    Kom nog snel oudere berichtjes bij je lezen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh Ingrid, dat valt zeker niet mee met dit weer
    letterlijk omgeblazen te worden, wat een storm steeds hé.
    Maar inderdaad in de lente en Zomer is het weer zalig
    om buiten je werk te kunnen doen.

    Wat maak je toch fantastische mooie dingen allemaal Ingrid.
    Zo mooi hoe alles in de collage heb gezet. Prachtig de kleuren
    ook. De breirol is echt heel erg mooi geworden, en ik kan me
    goed voorstellen dat als je er eenmaal aan begint er zeker
    meerdere zullen volgen.

    Mooi idee ook voor de oude letterbak, ben heel
    benieuwd hoe dat er allemaal uit komt te zien.

    Succes met de vorderingen.....

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid,
    Wat een prachtige werkstukken heb je gemaakt. Zo'n breirol is echt heel erg mooi. En wat staat dat dan leuk met een mooi lintje er omheen... Super hoor.
    En je borduurwerk van 'Winter' is ook heel mooi, ik hoop dat je nog hetzelfde borduurzijde bij kunt kopen.
    Je stitcherie vind ik helemaal super. Ik heb ook twee van die schatjes met sneeuwpoppen gemaakt, ik heb er alleen nog niets mee gedaan, moet ook nog gebeuren... Komt vast nog wel een keertje...
    Je hebt er ook een heel mooie kleur voor gekozen...
    En dat kaartje met die oude knoopjes vind ik ook zo mooi...
    Je letterbak zal vast ook prachtig worden met allemaal kleine borduurtjes er in...
    Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Ing wat een schatjes alles is even leuk, de breirol, de stitchery en de foto's. Dat was even genieten hoor. Ik hoop dat het weer snel weer ietsjes beter wordt, zal niet meevallen voor jullie postbezorgers...
    Liefs
    Er xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk is dat breien hè !? Leuke dingen maak je. Lieve borduurwerkjes en breiseltjes. Heel veel plezier met de breirol!

    Lieve groet,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, dat zal zeker niet meevallen om een buitenbaan te hebben met dit weer. Gelukkig is het nu weer droog want tegen de kou kun je je wel kleden denk ik. Maar je zult vast heel blij zijn wanneer het voorjaar weer aanbreekt. (ik ook hoor want die kou... brrrrr)
    Wat leuk om te zien dat jij ook dat stitchery blok in het blauw gemaakt hebt. Dus de quilt zelf doe je in het rood? Is ook wel heel erg mooi. Zo nu en dan ga ik alvast een sterblok van de buitenrand maken zodat ik niet straks alles achter elkaar hoef te doen. En ik denk dat ik de quilt op de machine ga doorquilten. Ik vind het zo mooi staan wanneer het zo gemeanderd is weet je wel? Geen idee of het lukken gaat, want ik heb nog maar 1x eerder een quiltje op de machine gedaan, maar ik ga het gewoon proberen.
    Dat konijntje uit jouw header vind ik ook zo énig!! Heb je dat ook zelf gemaakt? Zo ja... waar heb je dat patroon gevonden?
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke werkjes laat je hier zien :)
    Die breirol is suuuuuuper, oh, wat erg, ik zou er zo aan willen beginnen maar toch maar eerst verder aan de granny's haken ;)
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen