zondag 25 januari 2015

Favoriete kleuren

Afgelopen week stond mijn agenda vol met afspraken. Minder leuke afspraken zoals bij de tandarts een gaatje in mijn kies laten vullen, maar ook een hele leuke afspraak zoals lekker winkelen met mijn dochter. Van haar kreeg ik dit heerlijke geurzakje van Greenleaf, mmmmh...... die geur is gewoon zalig. Ik leg hem dicht bij mijn handwerkspulletjes zodat alles omringt is met deze geur.
Het handwerken vond deze week vooral in de avonduurtjes plaats.


In mijn favoriete kleuren maakte ik kleine borduurtjes voor in de letterbak. Ik ben er nog niet uit of de borduurtjes in de letterbak blauw of rood gaan worden. Ik heb een zwak voor beide kleuren dus dat word nog moeilijk kiezen. Ook begon ik een nieuw breirolletje, deze keer met naalden 2.5 dus een heel klein en fijn rolletje deze keer.






En ik begon een nieuw projectje (alweer hihi), een quiltje dat Cathedral windows heet. Jullie hebben het vast al voorbij zien komen op de geweldig mooie blog van Supergoof. Telkens als ik het daar zag ging mijn hart wat sneller slaan want oooh wat vond ik dat mooi. Op you tube een filmpje opgezocht want tja...hoe maak je zoiets?? En dit is het resultaat tot nu toe. Ik vind het een superleuk effect geven en hoe meer vierkantjes je erbij maakt hoe leuker dat het word. Het gaat niet supersnel maar dat geeft niet, ik zie wel hoe groot het uiteindelijk word.




En de winter gaf gister nog een speldenprik, ineens was er weer die mooie witte wereld. De sneeuwpopjes in huis mogen nog een maandje blijven staan maar oooh wat verlang ik naar de lente en naar warmte.



En ons hondje Mia denkt er net zo over, toen de zon doorbrak gistermiddag en heerlijk naar binnen scheen was zij de eerste die in het zonnetje ging zitten. Ook al is dat boven op de achterleuning van de bank, ik geef haar geen ongelijk.




Alvast een fijne week allemaal.
Liefs, Ingrid.

8 opmerkingen:

  1. Een bezoek aan de tandarts is ook niet mijn favoriete bezigheid, dan is winkelen met onze dochters toch veel leuker of niet ;-). Lief dat je een geurzakje van je dochter kreeg.

    Ik vind de quilt heel erg mooi worden, een bijzondere uitvoering (al heb ik er verder totaal geen verstand van). Net als jij verlang ik ook naar de lente en naar het buitenleven, we moeten nog even geduld hebben maar elke nieuwe dag brengt ons een stapje dichterbij denk ik dan maar.

    Wat een mooie foto van Mia!

    Ik wens je een hele fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je hartjes lieve Ing, wat een prachtige kleur blauw. Maaar ook die rode zijn beeldig, en dan dat quiltje .......wowowwwwwww
    Echt mooi.
    Liefs
    Er xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You have been making so many beautiful things this winter dearest Ingrid. I don't know where to start, because you have been so busy. First I love the heart stitching and also that amazing quilt block. Someday I must try that, it is so pretty with the fabrics you are using. I also enjoyed your photos of in the post before this. You have wonderful way of staying busy with your hands my dear!
    Your little dog knows the very best spot in the house I see :)))
    much love to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg Mooi!!! En je raampjes prachtig!! Wil ook erg graag maar heb al zoveel liggen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker komen koekeloeren op de maandagmorgen, gezellig is het hier!!
    En je raampjes zijn *M*O*O*I*!!!
    'Lap ze'!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat herken ik maar al te goed.... rood of blauw? Ik doe rood... of nee, toch maar blauw. Hoewel... rood is toch wel erg mooi. hahaha
    Leuk zijn je raampjes zeg! Ik heb een poosje geleden de workshop 'ramen lappen' van Supergoof gevolgd en dat was erg gezellig. ;-)
    Vandaag weer regen hier jammer genoeg. Ik kan ook niet wachten tot het weer voorjaar wordt.
    liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi heel erg bedankt voor je berichtje , ik borduur het met Vaupel & Heilenbeck nrs 2012 en 3967 komt bij Steekjes en Kruisjes vandaan !
    Wat ziet je lap er prachtig uit met die stofjes een heel gaaf patroon , wat ik ook eens graag zou maken !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi heel erg bedankt voor je berichtje , ik borduur het met Vaupel & Heilenbeck nrs 2012 en 3967 komt bij Steekjes en Kruisjes vandaan !
    Wat ziet je lap er prachtig uit met die stofjes een heel gaaf patroon , wat ik ook eens graag zou maken !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen