vrijdag 6 februari 2015

Op mijn dienblad


In huis staan her en der wat dienblaadjes. Ze staan gezellig vol met allerlei borduurtjes en spulletjes die ik vond bij de kringloop of die ik kreeg van lieve mensen.
Zoals jullie zien heb ik de knoop doorgehakt en gaan de borduurtjes voor de letterbak in het blauw geborduurd worden. Ik maakte er weer vier bij deze week en het is ontzettend leuk om hier mee bezig te zijn. In borduurboeken, printerest en eigen voorraad zoek ik naar lieve kleine borduurtjes. Het is nog moeilijk kiezen want er is zoveel moois te maken.





 Een lief tafereeltje van een meisje met haar hondje.



Een mooi vogeltje.



Letters in de vorm van een hartje met daartussen in lichtblauw LOVE.



En vier kleine hartjes.



 Op een tafeltje in de huiskamer staat ook een dienblad met gezellige spulletjes. Naast het dienblad dit mooie bord met gebakje. Het bord kreeg ik ooit van mijn moeder en het gebakje was een vondst bij de kringloop.



Ook de twee kleine gebakjes vond ik bij diezelfde kringloop en stopgaren kaartjes en knoopjes kreeg ik van mijn moeder. Gelukkig heeft ze veel dingen bewaard van vroeger en ze weet dat ik dit soort dingen erg mooi vind dus verrast ze me telkens met deze lieve spulletjes.




Fijn weekend, 
liefs Ingridx.

6 opmerkingen:

  1. Je letterbak wordt vast heel mooi. De eenheid van het borduurwerk wat kleur betreft lijkt mij daarbij een goede keus. Ik ben benieuwd.

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn je borduurtjes mooi zo in het blauw! Je hebt een goede keus gedaan hoor.
    En ja, dienblaadjes zijn altijd leuk. Je kunt daar zo heerlijk steeds een ander gezellig hoekje mee maken. Je hebt wel helemaal dezelfde smaak als ik volgens mij. ;-))
    Wat lief van je moeder om jou die mooie knopenkaartjes te geven! Daar ben je vast heel blij mee.
    Geniet van je weekend, Jolanda. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid,

    Wat een prachtige sfeervolle foto´s heb je gemaakt, je borduurtjes
    zijn zo lief, zowel van motief als de kleur zijn heel erg mooi.
    het staat zo gezellig alles zo samen op een dienblad en het
    nodigt ook uit om verder te gaan met je borduurtjes.

    Zo grappig dat taartje met rode kersjes te zien hier op je blog.
    Velen jaren geleden heb ik ook eens zo´n taartje gekocht voor
    in de tuin, het staat op de tafel, en nu na jaren heeft een zo´n
    mooi uiterlijk gekregen, allerlei mosjes groeien tussen de kersjes.

    En wat lief van je moeder om je steeds iets nostalgisch te geven,
    dat is puur genieten.

    Je letterbak gaat een JUWEELTJE worden, wat zal dat prachtig
    staan met al die lieve borduutjes erin.

    Geniet van een heel fijn weekend,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie borduutjes en in blauw....het zal prachtig worden je letterbak . De mijne is nog steeds niet vol helaas !
    Wat leuk dat je moeder nog zoveel spulletjes heeft bewaard !
    Fijn weekend

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig!!!!! En wat is het toch een mooie kleur blauw...
    Liefs en een fijn weekend...
    Er xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Ingrid, die borduurtjes in blauw! Wat zal dat straks mooi zijn, de hele letterbak vol met die kleine borduurtjes. Ik vind ook die glazen jampotjes met dat lieve kleine blauw-wiite randje eromheen heel erg leuk! Ziet er prachtig uit allemaal...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen