zaterdag 7 maart 2015

Mooie terrine gekregen en een vraagje...


Na een paar weken flink de griep te hebben gehad en daarna nog een heftige migraine aanval kan ik nu eindelijk zeggen dat ik weer beter ben. Tjonge jonge wat kan een mens zich beroerd voelen. Maar gelukkig is alles achter de rug en kan ik weer genieten van het heerlijke weer buiten en misschien morgen lekker in de tuin zitten en het lente zonnetje op mijn gezicht voelen.
Deze mooie terrine vonden mijn ouders bij de kringloop, is het geen plaatje? Ben er zo blij mee!
Hij staat te pronken in het achterraam samen met wat andere blauwe spulletjes.



Zo'n lief en schattig blauw bloemetje.



 Ben erg blij met mijn vensterbank, alleen buiten nog wat opruimen en we kunnen ook weer heerlijk genieten van de tuin.


Heb de afgelopen weken niet zo veel meer geborduurd. Het "kleine" ABC borduurtje had ik net af voordat ik ziek werd dus die kan ik jullie nu laten zien. Het is zo mooi geworden met dit blauwe DMC garen (nr.160). 
Nu alleen nog even kijken hoe ik het ga afwerken, misschien nog een rand eromheen borduren, of inlijsten of een mooi kantje eromheen? Nog even over nadenken....




Waar ik ook nog even over na moet denken is de 'Antoinette'. Ik heb inmiddels het borduurlinnen binnen en ook het garen. Ben er voorzichtig mee begonnen maar de twijfel over de kleur sloeg toch toe. Op zich vind ik het best mooi zo maar of dat ook nog zo is als hij af is?  Staat het dan in deze kleur wel mooi als het aan de muur hangt? Onze huiskamer heeft veel oud roze en rood dus is het dan niet verstandiger om in deze kleuren verder te gaan?  De blauwe spulletjes die ik heb zijn voornamelijk serviesgoed en staat meer achter in onze woonkamer.



Het andere hoekje toch maar even begonnen in oud roze en dit is toch ook wel erg mooi.
Pffft... af en toe word ik echt niet goed van mijn eeuwige kleuren twijfel, zucht...
Op dit moment heb ik de lap even aan de muur gespeld om te kijken hoe ik er over een paar dagen over denk en dan hak ik echt de knoop door want het is zoooo leuk om hier mee bezig te zijn.



Een vraagje dus:
Wat vinden jullie? Blauw.... of oud Roze.....


Een fijn en zonnig lente weekend allemaal, ga gauw bij jullie bijlezen.

Liefs, Ingrid.

7 opmerkingen:

  1. Jij hebt het flink te pakken gehad, gelukkig maar dat je je nu eindelijk beter voelt. Op een gegeven moment ben je er wel klaar mee. Mijn man is ook al ruim een week ziek en komt er ook maar niet over heen.

    Ik ben als adviseur niet bepaald van toegevoegde waarde. Omdat ik weinig met rood of roze heb, kies ik al gauw voor blauw. Maar het gaat het er straks toch echt om hoe het bij jou thuis straks tegen de muur staat, dus ik denk dat jijzelf de beslissing het best kunt maken. Succes!

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je je weer beter voelt!! Net op tijd voor het mooie weer. ;-)
    Wat is je ABC borduurwerk mooi geworden zeg!! De kleur vind ik prachtig. En die Antoinette.... dat is een moeilijke vraag hoor. Het zijn allebei mooie kleuren maar jij kunt zelf het beste zien hoe het staat in je kamer. Kun je niet je ABC even ophangen op die plek? Dat is tenslotte ook van dat grijsblauw dus kun je zien of je dat mooi vind staan. In het blauw springt het er wel wat meer uit omdat je voor het merendeel roze en rood hebt natuurlijk. Misschien dat je dan je andere blauwe spulletjes wat meer ophaalt daardoor?
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ingrid,
    Fijn dat je weer beter bent. De griep is niet erg aardig dit jaar!
    Je terrine is prachtig en ook je ABC is heel mooi geworden.
    Blauw op roze en rood geeft wel een mooi contrast, zeker omdat je toch al wat blauw in huis hebt. Misschien kun je nog eens ergens mee schuiven. Roze op roze kan ook tot gevolg hebben dat het borduurschilderij wegvalt in de muur. Ik zou het advies van Jolanda volgen, zet je ABC tegen de muur.
    Veel succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid,
    Wat fijn dat je weer helemaal bent opgeknapt. Niets zo vervelend als ziek te zijn...
    Je terrine is super mooi en wat staat hij daar prachtig in je vensterbank...
    Wat betreft de kleurkeuze... kun je niet de ene kant in blauw doen en de andere kant in roze en dan die twee kleuren naar het midden toe in elkaar laten overlopen? Want ik vind beide kleuren heel erg mooi namelijk... maar als ik echt moet kiezen, dan zeg ik toch blauw. Ik denk ook dat het stuk dan net even meer opvalt in een kamer waar al veel rood en oudroze is... maar uiteindelijk moet je dan wat je zelf het mooiste vind... het blijft tenslotte een hele klus en als je het dan zelf niet helemaal met de kleur eens bent is het zelfs niet eens meer leuk om te maken...
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je berichtje.....ik weet hoe je je gevoeld moet heben , ook ik was nog nooit zo ziek geweest maar gelukkig ook weer opgeknapt en het zonnetje doet de mens goed ! Ik vind je kleine merklapje superrrr mooi prachtig die kleur blauw, moet ik ook eens naar kijken !
    En je terrine schitterend...ik hou er ook zo van ! Ja de Antoinette...nou je weet wel voor welke kleur ik zou gaan...maar het roze is ook errug mooi , dus aan mijn mening heb je niet veel denk ik hihihi !

    Fijne dag , groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor je berichtje.....ik weet hoe je je gevoeld moet heben , ook ik was nog nooit zo ziek geweest maar gelukkig ook weer opgeknapt en het zonnetje doet de mens goed ! Ik vind je kleine merklapje superrrr mooi prachtig die kleur blauw, moet ik ook eens naar kijken !
    En je terrine schitterend...ik hou er ook zo van ! Ja de Antoinette...nou je weet wel voor welke kleur ik zou gaan...maar het roze is ook errug mooi , dus aan mijn mening heb je niet veel denk ik hihihi !

    Fijne dag , groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh lieve Ingrid, jij hebt het dus ook goed te pakken
    gehad, eerst weken last van die hardnekkige griep en dan
    ook nog een migraine aanval, dat is niet best.
    Maar heel fijn te lezen dat je je nu weer goed voelt en
    kan genieten van alles.

    Wat een waanzinnig mooie terrine heb je gekregen, en
    eigenlijk ongelooflijk dat je ouders dit zomaar bij de kringloop
    zijn tegen gekomen. Het is echt een PLAATJE, zooooo mooi.

    Je "kleine" ABC borduurtje is zo lief geworden en die kleur is
    echt fantastisch mooi, moet ik ook maar eens wat van halen, hihi.

    Moeilijk het dilemma betreffende de "Antoinette" het is zo'n gigantisch
    groot werk dat je het ook niet meteen in allebei de kleuren gaat maken,
    ohhhhhhhhhhh dat zou heel wat tijd kosten.
    Maar zoals je beschrijft de kleuren die in je huis veelal aanwezig zijn
    zou ik denk ik toch voor de roze gaan. Inmiddels zijn we al weer een aantal
    dagen verder dan dat je deze post schreef zie ik net, en heb je misschien
    al een besluit genomen. Als dat nu de blauwe is geworden hoop ik niet
    dat ik je aan het twijfelen heb gebracht want dat zou ik vervelend vinden.

    Ben wel heel benieuwd welke keuze je hebt gemaakt, het is wel een
    adembenemend mooi borduur patroon.

    Bedankt ook voor je lieve reactie op mijn blog meis.....
    De benauwdheid van de bronchitis is gelukkig weer over
    en ik voel me steeds weer wat beter gelukkig.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen