.

.

zondag 30 oktober 2016

Tilda quilt in rood, wit en rose

Ik ben weer begonnen mijn Tilda quilt af te maken. Het is wel een heel andere versie dan het orgineel maar dat vind ik juist het leuke ervan. Iets maken helemaal in je eigen smaak van kleuren en stoffen is gewoon heerlijk om te doen.


De huisjes zijn van vilt.


En de bloemen zijn yoyo's (ik geloof tenminste dat ze zo heten?).


En omdat ik andere stofjes gebruik kun je niet alle stitcheries maken omdat ze dan gewoon niet te lezen zijn dus maakte ik kleine plantjes en maakte de stitcheries op een andere plek in de quilt.


Zoals hier op een wit stofje maar dan wel weer met blaadjes van vilt er omheen.





Dit is hoe ver ik nu ben. De eerste twee rijen zijn klaar. Vandaag lekker aan de tafel verder met deze quilt en ondertussen met een half oog naar het schaatsen kijken op tv. Maar als het heel mooi weer wordt net als gisteren gaan we ook nog lekker wandelen met de hond bij de Maas.



Een fijne zonnige zondag allemaal.
Liefs, Ingrid.

7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit, Ingrid. En buiten ook, dus ik denk dat je nog wel aan de wandel kunt ;-).

    Ik wens je een hele fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke quilt is dit aan het worden. Zelf ben ik ook met een quilt bezig in deze kleuren, maar wel een heel andere uitvoering. Binnenkort is hij af en dan laat ik hem op mijn blog zien.
    Fijne namiddag en avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaat dit een prachtige en vooral een lieflijke quilt
    worden lieverd, en juist enig inderdaad om het precies
    helemaal naar eigen smaak te doen.
    De potje met bloeiende plantjes zijn echt enig!!!

    Ook erg mooie stofjes allemaal, leuk ook dat je er vilt
    in verwerkt. Lijkt me heel verslavend om te doen, eigenlijk
    een heleboel op zich staande kleine schilderijtjes die
    samen smelten tot een prachtige quilt.

    En...... hebben jullie nog een heerlijke wandeling gemaakt
    met de hond? Wij wel vanmiddag, het was niet zonnig maar
    toch heerlijk weer en nog steeds aangename temperaturen.
    Voor de rest was het een lekker luie dag, ook weleens fijn.

    Wens je een heerlijke week toe...

    Veel liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig Ingrid, een hele klus maar zo mooi!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mijn kleurtjes, wat word ie prachtig ik wou dat ik zoiets kon maken. Zit er echt met een beetje jaloezie naar te kijken, echt SUPER mooi. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ingrid,

    Wat een geweldig quilt ben je aan het maken..
    Alles vind ik zo fijntjes en met liefde gemaakt.
    Het lijkt me dat je zoveel geduld moet hebben
    om dit werk te maken...maar volgens mij heb
    jij heel veel geduld.
    Ik vind de bloempotjes met bloemetjes zo gaaf,
    daar wordt je toch vrolijk van als je dit ziet?
    Heerlijk om in rood wit te werken...

    Hele lieve groetjes,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gedaan !
    Ik zie je ( blog) voor het eerst :o))
    en volg je gelijk hoor !
    Ziet er heel gezellig uit met Tilda en de mooie lapjes ...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen